En aquest apartat us farem saber la trajectòria necessària per a poder fer diferents tramitacions relacionades amb l'empresa i en breu comptarem amb una Finestreta Única Empresarial (FUE) a disposició de totes les empreses, ja que es tracta d'un projecte prioritari que comporta l'integració de diversos departaments en relació al servei a les empreses. Si vols iniciar una activitat, assessora’t per afrontar amb garanties un procés que pot resultar complex pels diversos tràmits administratius que hi tenen lloc. Conèixer i complir els requisits legals, els serveis i les prestacions des de l’inici afavoreix la bona marxa de l’empresa i evita possibles sancions.
Entretant, us deixem una guia amb els diferents tràmits amb els links corresponents que podeu necessitar en la vostra relació amb les diferents institucions que poden condicionar la vostra activitat.
Abans d'iniciar una activitat
Disposar d'una nau o local, mitjançant compra o lloguer:
- a través del propietari del local o nau.
- A través d'una agència inmobiliària.
- Consultant el registre de la propietat.
- Consultant la normativa municipal.
Comunicar les obres a realitzar:
Si fas obres d'adequació, ho has de comunicar a l'Ajuntament. En funció de les obres, hi han diferents formats de tràmits: des d'una simple comunicació d'obres menors, fins a una sol·licitud d'una llicència d'obres majors.
Comunicar l'inici de l'activitat:
és un acte previ a l'inici de qualsevol activitat econòmica. Pot ser l'alta d'una activitat nova o la sol · licitud d'un canvi de titular. Per això és important conèixer tots els tràmits necessaris per a la posada en marxa d'un negoci. T'oferim un Gestor de Tràmits, que elaborarà un informe amb tots els tràmits i formularis necessaris per comunicar l'inici de la teva activitat econòmica.
En iniciar una activitat
A més dels tràmits municipals per obtenir una llicència d'activitats, cal tenir en comte dos tràmits importants per poder iniciar una activitat econòmica: l'alta a l'Agència Tributària i en la Seguretat Social.
Mitjançant el model 036 o bé el model 037 (model simplificat per autònoms) pots realitzar l'Alta Censal d'inici d'activitat. Cal inscriure en el cens de l'Agència Tributària per obtenir el número d'identificació fiscal (NIF). En emplenar els impresos 036/037 también es donarà d'alta en l'Impost d'Activitats Econòmica (IAE).
Cal tenir en compte que:
trimestralment s'han de fer declaracions dels impostos de l'IVA i de l'IRPF, així com els resums anuals.
Mitjançant el model TA.6C pot sol · licitar la inscripció al sistema de la Seguretat Social. La persona que desenvolupa l'activitat, o en el cas d'una societat jurídica, l'administrador de la societat, s'ha d'inscriure en el Règim d'Autònoms de la Tresoreria de la Seguretat Social.
Cal tenir en compte:
un cop iniciada l'activitat, de manera mensual, s'ha de fer les liquidacions de les quotes corresponents.
D'altra banda, Anualment s'ha d'abonar a l'Ajuntament la taxa de recollida de residus. En el cas en què la gestió dels residus es realitzi per compte pròpia, es pot sol · licitar la exempció de l'impost.
Catàleg de Serveis
Des de la regidoria d'Ocupació i Empresa de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, t'oferim una sèrie de serveis per ajudar-te en el funcionament de la teva empresa o negoci. A través d'aquesta web, podràs tenir tota la informació i demanar aquells serveis que més t'interessin i s'adaptin a les teves necessitats. Els ajuts i subvencions, l'assessorament en diferents àrees de negoci, ofertes de treball i selecció de personal i totes les jornades i activitats que realitzem, són les eines que posem a la teva disposició per ajudar-te per posar en marxa i consolidar la teva activitat empresarial. A continuació podràs trobar els principals serveis i els diferents canals de sol · licitud.
Subvencions






Contractacions




Assessorament





